I en Baliarda va tornar a sortir d’excursió!

Diumenge 30 de gener era la data, i no vam fallar. La renovada secció excursionista del Casal es va tornar a posar en marxa amb un èxit absolut! El dia també hi va acompanyar, val a dir!

A les 8 h del matí, i amb una puntualitat poc mediterrània, tothom que s’havia apuntat era a l’estació de Sant Andreu Arenal. Érem prop d’una vintena de persones d’entre 6 i 70 anys, ben variades!

Després d’aparcar els vehicles al pàrquing habilitat al Coll d’Estenalles, vam fer la presentació de la sortida i donar la benvinguda a tothom. Vam explicar la motivació de l’excursió, la idea de la secció excursionista i el projecte de Casal, i ens vam presentar per a conèixer-nos entre nosaltres.

Poc després de les 9 h enfilàvem camí i ens dirigíem cap al primer dels nostres cims, el Montcau. Hi arribàvem ben aviat i el dia esplèndid, clar i assolellat ens permetia gaudir d’unes vistes privilegiades tot i superar per ben poc els 1000 metres d’alçada. Els Pirineus nevats i Montserrat dibuixaven alguns dels horitzons més bonics.

Tot seguit, baixàvem en direcció a la Mola, també visible des d’on érem. Ara, el camí discorria bona estona emboscat, fent-lo d’allò més agradable. A diferents ritmes segons necessitats i possibilitats (i amb la canalla corrent amunt i avall!), vam anar arribant a dalt de tot de Sant Llorenç del Munt: ja érem dalt de la Mola! A diferència del Montcau, la presència de gent era molt més nombrosa.

Després d’una merescuda però breu estona de descans i les fotografies de rigor, com a l’anterior cim, vam desfer camí de tornada. Poc abans d’arribar al Montcau agafàvem un trencant que ens dirigia directament cap al punt d’inici, ara, final.

Ja de tornada al poble, un bon grapat vam fer cap al Casal, on ens hi esperava el merescudíssim vermut de cloenda. El dinar en família va posar el punt i final a una jornada fantàstica!

I ja tenim data a l’agenda per a la següent, no us la perdeu! Estigueu-ne al cas, aquest cap de setmana anunciarem la propera excursió. Us hi esperem!